NATUR PLANET Olej z Czarnuszki - Nierafinowany

Delivery policy

Return policy

(edit with the Customer Reassurance module)

Olej pozyskiwany jest przez tłoczenie nasion Czarnuszki Siewnej (Nigella sativa). To niezwykle cenne źródło witaminy A i E oraz nienasyconych kwasów tłuszczowych. Składniki oleju z Czarnuszki są bardzo cenione w kosmetyce do pielęgnacji skóry trądzikowej, atopowej, alergicznej oraz dojrzałej.

Olej z czarnuszki należy do grupy olejów schnących, a więc po naniesieniu na skórę nie pozostawia tłustej powłoki. Posiada intensywny, korzenny zapach oraz ciemny kolor. Zalecany jest do pielęgnacji skóry tłustej i ze skłonnościami do powstawania trądziku. Zmniejsza wrażliwość skóry na promienie UV, a także posiada właściwości przeciwzmarszczkowe oraz ujędrniające.

Zawarte w oleju związki chemiczne - tymochinon oraz nigellina hamują autoagresję immunologiczną, co stanowi środek dla terapii takich schorzeń jak atopowe zapalenie skóry i toczeń. Ponadto olej z czarnuszki wykazuje działanie przeciwgrzybicze i przeciwbakteryjne.

Stosowany na włosy wzmacnia je i tym samym ogranicza ich wypadanie. Zawiera ponad 50% linolowego, 25% kwasu oleinowego i około 15% kwasu palmitynowego. Za sprawą obecności przeciwutleniaczy - witaminy E oraz selenu, olej z czarnuszki wykazuje silne działanie antyoksydacyjne.

• Pielęgnacja skóry trądzikowej – zmniejsza efekt „przetłuszczania” skóry, oczyszcza pory, zapobiega powstawaniu zaskórników
  • Alergie skórne – silne działanie przeciwzapalne zmniejszy objawy alergii skórnej
  • Pielęgnacja skóry dojrzałej – nawilża, dotlenia, odżywia skórę
  • Pielęgnacja włosów - wzmacnia włosy, zmniejszając ich wypadanie oraz łupież

UWAGA

W początkowym etapie stosowania oleju z czarnuszki na skórę, może powstawać tzw. efekt oczyszczania skóry z toksyn, co może się objawiać zwiększoną ilością wyprysków. Po okresie kilkunastu dni, objawy powinny ustąpić, a skóra stanie się promienna i dogłębnie nawilżona. Objawy te jednak nie muszą pojawić się u każdego.

SPOSÓB UŻYCIA

• Skóra - olej należy delikatnie wmasowywać opuszkami palców w skórę twarzy i ciała aż do całkowitego wchłonięcia. Najlepsze efekty uzyskuje się przy stosowaniu dwa razy dziennie. Nanosić na czystą i suchą skórę.
  • Włosy - rozprowadzić olej na włosach od końcówek, aż po nasadę. Pozostawić (najlepiej pod czepkiem foliowym) na ok 30-60 min. Zmyć włosy jak zawsze.

Produkt wegański.

SKŁAD